RU UA EN

Київська сотка

18 Травня 2021

Креативний директор і партнер агенції TABASCO Олександр Смірнов розповідає, як разом з колегами придумав і змінював айдентику веломарафону «Київська сотка».

Айдентику і першу комунікаційну кампанію ми розробили в 2014-му. Зв’язок «Велосотки» і Києва вирішили закріпити в потужному візуальному образі, реалізацією якого займався фотопродакшн Positive: близько трьох тижнів ми моделювали і збирали ланки ланцюга, роблячи з них каштан — символ Києва.

Для фірмового стилю події вибрали «наїв». Вирішили, що він буде говорити про його дружню атмосферу. Крилатий велосипед і «дитяча» стилістика повинні були свідчити про відкритість.

В результаті на першу «Велосотку», абсолютно новий проект, приїхали понад 500 учасників.

2015 рік. Ми вирішили, що продовжимо залишати за собою тему Києва. Ми зрозуміли, що не «докрутили тему», і прийняли рішення працювати з тим же візуальним образом, щоб зв’язати «Велосотку» з Києвом і зробити її головним веломарафоном.

Число учасників збільшилася на 100 осіб.

2016 рік. Продовжуємо розвивати велохардкор. На цей раз з велосипедистом-термінатором. Його шолом зібрали з ланцюгів і шестерень. Агресивний профіль і міць створили образ велосипедиста, який рветься до перемоги. Реалізацією займається студія Wizard Post.

У гонці взяли участь 860 осіб.

2017 рік. Розуміючи, що ми досягли меж знання «Велосотки», і необхідно працювати з важкодоступною аудиторією, вийшли з інноваційним на той момент рішенням — використовувати чат-бот на штучному інтелекті, який здатний знайти і запросити на захід кожного велофаната особисто.

Система працювала так. Спочатку запускається семантичний пошук по соціальним мережам Києва та області, щоб знайти всіх людей, які писали про велосипеди і велоспорт. У велику вибірку потрапляють як професійні спортсмени, так і аматори «покатушок» на Трухановому — абсолютно всі люди, тематично пов’язані з велосипедами.

Далі до кожного з них в профіль приходить бот з профілю «Валерій Вело», який прямо в «велосипедній темі» пише одне з 30 випадкових повідомлень в форматі «Привіт! Збираєшся їхати з нами 3 вересня?».

Відреагував кожен третій адресат. Бот вмів вступати в діалоги, а якщо не міг відповісти, перекидав на менеджера.

Не обійшлося і без ляпів. Так, наш штучний інтелект запрошував на «Велосотку» людей, які робили републікацію анекдоту про юриста, який «їде на палаючому велосипеді, а навколо нього все горить». Адже для робота це були люди, які «цікавилися» велосипедної темою.

Діджитал-механіка була підтримана візуальної кампанією, яка мотивувала учасників збиратися на марафон.

Бот привів на «Велосотку» 1,5 тис. учасників.

2018 рік. Ми вирішили звернутися до людей, які сумніваються в тому, що зможуть. Креативна ідея — перевести 100 км в Ейфелеві вежі і Еверести. В результаті 2 тис. людей зважилися проїхати 100 кілометрів по Києву і області.

2019 рік. Шоста гонка. Тепер це вже подія, яку чекають. Звідси ідея про ураган емоцій.

Реєстрацію на «Велосотку-2019» відкрили на початку серпня. І тільки за перший тиждень на подію вже зареєструвалися 2500 осіб.

У 2020 році комунікація втілена через образ їжі. Ключовий віжуал — бургер, що складається з різних деталей велосипеда.